"Ratkaisevan tärkeä hyvinvoinnin tekijä" – Tule kanssamme Kuntamarkkinoille!

Onko sinun kuntasi tavoitteena aktiivinen ja osallistuva kuntalainen? Mietitkö, miten edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia vaikuttavasti ja ennaltaehkäisten?

Tervetuloa Kuntamarkkinoille 18. – 19.9.2024 saamaan vastauksia näihin ja moniin muihin kysymyksiin MLL:n osastolta 3S28 ja esityksistämme. Osastolta voit tilata myös uunituoreen Kuntakyselyn tulokset, mistä selviää muun muassa, mitä hyötyä kunnat näkevät yhteistyöstään MLL:n kanssa ja miten sitä kehittää. Tervetuloa!

Tule keskustelemaan asiantuntijoidemme kanssa muun muassa yhteistyömahdollisuuksista, kuntayhteistyöstä, kohtaamispaikka- ja perhekeskustoiminnasta.

Tutustu uunituoreisiin kuntakyselyn tuloksiin osastollamme: Mitä kunnat arvostavat ja mitä toivovat kehitettävän yhteistyössään MLL:n kanssa? Miten MLL:n yhdistykset ja piirit vahvistaisivat yhteistyötä?

Ke 18.9. klo 15-15.20, 3. krs A3.3
MLL:n yhdistykset vauhdittamassa kuntalaisten hyvinvointia
Onko sinun kuntasi tavoitteena aktiivinen ja osallistuva kuntalainen? Toivotko kuntalaisten olevan mukana edistämässä oman asuinalueensa kehittämistä? MLL toimii lähes jokaisessa Suomen kunnassa ja yli 900 000 kohtaamisen kautta tuntee lapsiperheiden arjen. Tule kuulemaan, miten hyödynnät tätä kumppanuutta kuntalaisten osallistamiseksi.

Esiintyjät: Katri Tarkiainen, MLL Pihlajamäen hallituksen puheenjohtaja ja Minna Maanpää, kehittämispäällikkö, MLL Uusimaa

To 19.9. klo 10-10.45, tila B3.2
Vaikuttavaa yhteistyötä perhekeskuksissa järjestöjen, kuntien ja hyvinvointialueiden kesken -paneeli
Miten vähentää kustannuksia ja samanaikaisesti lisätä lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia? Mahdoton yhtälö? Ei ole – tule kuulemaan, millä tavoin Keski-Suomen hyvinvointialueella, Nivalan kaupungissa sekä Varsinais-Suomessa on toteutettu yhteistyötä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa ja saatu vaikuttavia tuloksia. Samalla kuulet MLL:n kuntakyselyn tuloksista, mitä kunnat odottavat järjestöiltä ja järjestöt kunnilta.

Tarja Satuli-Kukkonen, kehittämispäällikkö, MLL keskusjärjestö
Timo Alatalo, hyvinvointijohtaja, Nivalan kaupunki
Marja Lehtoranta, palvelupäällikkö, Keski-Suomen hyvinvointialue
Katja Rippstein, järjestöpäällikkö, MLL Varsinais-Suomen piiri