Kuva: Elli Murtonen

MLL ja Pikku Kakkonen kutsuvat kaikki lapset kesäkiertueelle

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on kutsunut ensi kesänä Pikku Kakkosen kylään kuudelle paikkakunnalle. Supersuosittu Leikitään Pikku Kakkosta -kesäkiertue kuljettaa jälleen lastenkulttuuria ja iloista festaritunnelmaa eri puolille Suomea. Nalle, Leikki-Heikki ja kumppanit kutsuvat kaikki lapset ja perheet laulamaan ja leikkimään yhdessä.

Kahtena edellisenä kesänä kymmeniätuhansia lapsia ja lapsenmielisiä yhteen kerännyt Leikitään Pikku Kakkosta -kiertue nähdään tänä vuonna kesä–heinäkuun vaihteessa Savonlinnassa, Mikkelissä, Sotkamossa, Suomussalmella, Pietarsaaressa ja Seinäjoella.

“Meille on tärkeää tuoda lastenkulttuuria sinne missä sitä tuotetaan vähemmän. Tästä syystä kierrämme isoimpien kaupunkien ulkopuolella. Monelle lapselle Leikitään Pikku Kakkosta -tapahtumat tarjoavat ensikosketuksen live-esityksiin ja festaritunnelmaan. Jos sytytämme lapsissa pienenkin kipinän ilmaista itseään, olemme onnistuneet”, sanoo kiertueen tuottaja Jyrki Laaksonen.

Kesäkiertueella lauluun ja leikkiin kutsutaan aivan jokainen lapsi ja perhe. Hyvän mielen tapahtumiin on vapaa pääsy, ja niissä kiinnitetään erityistä huomiota turvalliseen ilmapiiriin ja siihen, että jokainen voi kokea olonsa tervetulleeksi.

“Meille on tärkeää, että tapahtuma on kaikille turvallinen, jolloin lapset ja perheet voivat keskittyä nauttimaan leikistä ja yhdessäolosta. Haluamme tuoda perheille ainutlaatuisia, iloisia hetkiä ja erityisesti kokemuksen yhteisöllisyydestä. Jokainen osallistuja on arvokas ja tervetullut mukaan juuri omana itsenään”, muistuttaa Laaksonen.

Leikitään Pikku Kakkosta -kiertuetta tehdään nyt kolmatta kesää. Alusta asti tapahtumia on toteutettu yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa. Kolmituntisen tapahtuman aikana nähdään elämyksellinen Leikitään Pikku Kakkosta -konsertti. Konsertin lisäksi paikallisyhdistykset ja kumppanit järjestävät tapahtumissa monenlaista kivaa tekemistä ja elämystä osallistujille.

”Olemme ilolla mukana tarjoamassa kaikille avoimia tapahtumia erityyppisillä paikkakunnilla yhdessä Pikku Kakkosen kanssa. On upeaa, miten suurella sydämellä paikallisyhdistystemme vapaaehtoiset haluavat olla mukana toteuttamassa osallistujille ikimuistoista, monipuolista tapahtumaa”, iloitsee kehittämispäällikkö Tarja Satuli-Kukkonen Mannerheimin Lastensuojeluliitosta.

Tapahtumien aikana nähtävät Leikitään Pikku Kakkosta -konsertit taltioidaan ja ne nähdään Pikku Kakkosessa ja Yle Areenassa elokuusta 2024 alkaen. Tarkemmat tiedot konserteista löytyvät Pikku Kakkosen verkkosivuilta.

Lisätiedot:

Eevamaija Paljakka, vaikuttamistyön asiantuntija, MLL, p. p. 050 438 0557, eevamaija.paljakka@mll.fi

Pikku Kakkosen kesäkiertueen aikataulu: la 29.6. Savonlinna, su 30.6. Mikkeli, ti 2.7. Sotkamo, ke 3.7. Suomussalmi, pe 5.7. Pietarsaari, la 6.7. Seinäjoki. Yle.fi/lapset
Kuvaaja: Elli Murtonen / Yle