Siirry sisältöön

Huolet eivät lomaile – MLL:n Lasten ja nuorten puhelin ja chat ovat auki kesälläkin joka päivä

Lapset ja nuoret löytävät kuuntelijan ja tukea Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelimesta ja chatista myös kesäkuukausina. Juhannuksesta lähtien puhelin ja chat ovat avoinna joka päivä kello 17–20.

Koulujen loma-aikoina yhteydenotoissa kuuluvat etenkin yksinäisyys, vaikeudet perheenjäsenten kanssa sekä koulun tarjoaman rytmin ja suojan puuttuminen. Palveluiden ja ammattilaisten lomaillessa osa nuorista jää kesäisin ilman tukea. Moni haluaa myös kertoa kuulumisiaan.

Lasten ja nuorten puhelimessa ja chatissa lapset ja nuoret voivat jutella mistä tahansa aiheesta MLL:n kouluttamien vapaaehtoisten päivystäjien kanssa kiireettä ja luottamuksellisesti. Päivystäjien tukena on aina MLL:n ammattilainen. Palvelu on maksuton, eikä puhelu näy puhelinlaskulla.

Juhannuksesta lähtien puhelinlinja ja chat ovat avoinna joka päivä kello 17–20. Lisäksi nettikirjeen voi kirjoittaa itselleen sopivana aikana.

Koulujen alkaessa palataan normaaleihin aukioloaikoihin. Elokuussa aukeaa myös Nuorten tukilinja, jossa ammattilaiset auttavat ja tukevat apua tarvitsevia nuoria. Nuorten tukilinja on elokuusta alkaen avoinna maanantaista perjantaihin klo 20–24 numerossa 116 111.

Lasten ja nuorten puhelimen kesäaukioloajat:

  • 22.6. saakka Lasten ja nuorten puhelin (116 111) on auki arkisin klo 14–20 ja viikonloppuisin klo 17–20. Chat (nuortennetti.fi) on auki joka päivä klo 17–20.
  • 23.6.–6.8. Lasten ja nuorten puhelin (116 111) ja chat (nuortennetti.fi) ovat avoinna joka päivä klo 17–20.
  • Nettikirjeen voi kirjoittaa itselleen sopivana aikana osoitteessa nuortennetti.fi/kirjoita.

MLL:n Vanhempainpuhelin, chat ja nettikirjepalvelu jäävät juhannuksesta kesätauolle. Viimeinen päivystyspäivä on 22.6. Kesän aikana vanhemmuuden kysymyksiin löytyy tukea Vanhempainnetistä osoitteesta mll.fi/vanhemmille. 7.8. lähtien puhelin on jälleen auki joka arkipäivä.

Vanhempainpuhelin (0800 922 77) on MLL:n ylläpitämä auttava puhelin vanhemmille. Yhteyttä voi ottaa myös chatissa tai nettikirjeellä. Palveluissa voi puhua mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä asiasta koulutettujen päivystäjien kanssa anonyymisti, luottamuksellisesti ja maksutta.

Aiheeseen liittyvät

Ota yhteyttä

Anna Weckström

Auttavien puhelin- ja digitaalisten palveluiden asiantuntija

anna.weckstrom(at)mll.fi
050 4646 452

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Huomioithan, että kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.

Takaisin ylös