Siirry sisältöön

Suodata aiheen mukaan

Suodata keston mukaan

Suodata kohderyhmän mukaan

118. Vuorovaikutustilanteita koulussa

Ideoidaan pienryhmissä erilaisia konkreettisia keinoja, joiden avulla tukioppilaat voivat lisätä koulun arkeen myönteistä vuorovaikutusta.
Katso tehtävä

233. Leikkien pallon puolesta -mobiilipeli

Leikkien pallon puolesta -peli on kaikenikäisille suunnattu seikkailu leikin maailmaan. Peli on maksuton ja sen kautta pääsee tutustumaan kestävän leikin periaatteisiin. Soveltuu hyvin yhteiseen hassutteluun ja leikistä iloitsemiseen. Peli on suunnattu erityisesti päiväkodeille ja alkuopetukseen.
Katso tehtävä

316. Kirje oppilashuoltoryhmälle

Liitetään tukioppilaiden toiminta koulun muuhun kiusaamisen vastaiseen työhön laatimalla kirje opettajille ja oppilashuoltoryhmälle.
Katso tehtävä

328. Mikä mietityttää?

Keskustellaan tarkemmin tukioppilastoiminnasta ja saadaan käsitys tukioppilaiden ajatuksista.
Katso tehtävä

334. Paperit kiertoon

Ideoidaan yhdessä ja inspiroidutaan toisten ideoista, jotka auttavat keksimään lisää ideoita.
Katso tehtävä

341. Ideoiden arviointi ja koonti

Arvioidaan kuinka hyvin toimintaideat vastaavat tukioppilastoiminnan tavoitteita ja kootaan ideoita yhteen.
Katso tehtävä

404. Digitaalinen dialogi

Suunnitellaan projekti, jossa kerätään tietoa nuorten netinkäytöstä oppilailta sekä koulun aikuisilta ja kerrotaan kyselyn tuloksista.
Katso tehtävä

411. Digitaaliset ryhmät ja yhteisöllisyys

Pohditaan omia yhteisöjä verkossa ja sen ulkopuolella sekä yhteisöjen muodostumista ja sosiaalisten suhteiden solmimista.
Katso tehtävä

412. Meidän koulun juttu

Ideoidaan ja suunnitellaan koko koulun yhteistä, myönteistä nettikulttuuria edistävää toimintaa verkossa.
Katso tehtävä

413. Glokaalit toimijat

Pohditaan myönteisen nettikulttuurin edistämistä ja ehdotetaan yhteistyön aloittamista jonkin toisen koulun oppilaiden kanssa.
Katso tehtävä

414. Vaikutusten virta

Pohditaan omien valintojen vaikutusta verkkoyhteisöissä ja mitä kaikkea hyvillä teoilla voi saada aikaan.
Katso tehtävä

417. Yhteinen koulu, yhteinen netti - Mediataitoviikon oppituntimalli

5. ja 6. vuosiluokille suunnatulla oppitunnilla ja välitunti-ideoilla tuetaan kasvokkaisissa ja mediavälitteisissä kohtaamisissa tarvittavia media- ja vuorovaikutustaitoja sekä rakennetaan koulun yhteisöllisyyttä.
Katso tehtävä

418. #parastameillä - Nuorten videotyöpaja

#parastameillä-videotyöpajoissa “leikitään” tubettamista. Se on moderni roolileikki nuorille tutulla alustalla. Leikkimällä oppii tärkeitä taitoja, kuten kykyä kuvitella, joka on kaiken luovuuden lähtökohta.
Katso tehtävä

474. Pysähdy, pohdi ja puhu - vaaralliset somehaasteet

Pysähdy, pohdi ja puhu - vaaralliset somehaasteet on oppimateriaali, joka on suunnattu 7.–9.-luokille ja teemakokonaisuudeksi nuorisotyöhön turvallisen somenkäytön käsittelyyn.
Katso tehtävä

512. Toiminnan suunnitteluruudukko

Arvioidaan oman koulun tukioppilastoiminnan yhdenvertaisuutta ja osallistavuutta suunnitteluruudukon avulla.
Katso tehtävä

704. Seikkaile ajassa

Harjoitellaan menneisyyden, nykyhetken ja tulevaisuuden tarkastelua verkkotehtävien avulla. Tehtävät soveltuvat 3-6 vuosiluokille.
Katso tehtävä
Takaisin ylös