Nimetön14.1.2016, 20:10
Olen valitettavasti törmännyt tähän samaan ongelmaan.
Nyt on vuosi 2021
Tämän kaltainen toiminta on edelleen tätä päivää. Valitettavasti sos.toimi julkisesti valittaa, kuinka ei ole yhteys oikein toiminut viranomaisten kanssa.
Mutta samaan aikaan he eivät kuule eivätkä ymmärtä keskusteluissa käytyjä asioita perheiden kanssa vaan kokevat
K A I K E N!
Vain omasta ulkopuolisen näkökulmasta!!
Mielestäni tämä on uskomatonta luvulla 2020 kun kyseessä on ihmiset ja heidän välinen keskustelu. Heillä on jopa vanhempaa vähättelevä asenne jo ennen kuin keskustelu on alkanut ja vanhemmat ovat ns.uusia henkilöitä keskustelussaan. Milloinhan heidän järki otetaan käyttöön? Näyttää että he toimii vain omista lähtökohdista. Kuin heidän koulutuksestaan puuttuisi kokonaan kuuntele ja kunnioita asiakasta käsitys.
Sekä sovella kuultua. Puheensa kuulostaa ulkoon opetellulta liirum laarumilta.
Silloinhan he ihan itse aiheuttaa ongelmansa ei suinkaan perheet/lapset tai nuoret.
Mikä avaisi päättäjien silmät kun sos.viranomaiset käyttäytyy typerästi?
Toivoisin että sos.toimeen palkattaisiin vain ja ainoastaan ihmisystävällisiä ja empatiakykyisia henkilöitä
Paitsi vanhemman ja lapsen ylikävelyä, myös 3. Ja 4. sektorien mahdollistamaa viranomaistoimintaa.
Vuosi sitten jo 250 000 lastensuojeluilmoitusta. Kuinka moni oli oikeasti lastensuojeluinstituution tarpeessa ja kuinka moni vain jätettiin ilman peruselämän tarpeet täyttävää perusturvaa?
tv: Hmm … tämä ei jää tähän.