Vapaaehtoisuus tekee hyvää – tule mukaan!

MLL on olemassa, jotta kenenkään ei tarvitsisi jäädä yksin. Sen mahdollistamiseksi tarvitaan vapaaehtoisia. Mannerheimin Lastensuojeluliiton toiminta nojaa vahvasti vapaaehtoisiin, ja nyt meillä on paikka vapaana uusille vapaaehtoisille.

Vapaaehtoisia kaivataan etenkin MLL:n paikallisyhdistyksiin. Paikallisyhdistysten vapaaehtoiset ohjaavat perhekahviloita ja kerhoja, järjestävät koko perheen tapahtumia ja tempauksia sekä edistävät lasten, nuorten ja perheiden asemaa paikallisesti.

MLL:n vapaaehtoisena voit toimia myös kaverina lapselle, nuorelle, perheelle tai maahanmuuttajaäidille. Vapaaehtoisia tarvitaan lisäksi, jotta voimme tarjota auttavia puhelin- ja chatpalveluita lapsille, nuorille ja vanhemmille sekä järjestää erilaisia vertaistukiryhmiä vanhemmille ja nuorille.

Myös lukumummeja ja -vaareja otetaan ilolla mukaan toimintaan monella paikkakunnalla. Nuoret taas pääsevät Nuortennetin vapaaehtoisina luomaan sisältöä nettiin ja someen sekä tarjoamaan vertaistukea muille nuorille.

Hyvän tekeminen muille tuo iloa itselle.

MLL:ssa toimii noin 32 500 vapaaehtoista, jotka tekevät vuosittain noin 560 000 tuntia vapaaehtoistyötä.

Voin toimia vapaaehtoisena pääsääntöisesti silloin kun se minulle parhaiten sopii ja pääsen käyttämään omia vahvuuksiani.

Monet vapaaehtoiset toimivat paikallisyhdistyksissä, joita on yhteensä 532. Paikallisyhdistys tai useampia löytyy lähes jokaisesta Manner-Suomen kunnasta.

Vapaaehtoiseksi ei tarvitse hypätä kylmiltään, vaan tehtäviin saa perehdytyksen tai koulutuksen. Jo aloittaneet vapaaehtoiset saavat tukea MLL:n työntekijöiltä sekä toisilta vapaaehtoisilta ja voivat osallistua lisäkoulutuksiin ja vertaistapaamisiin.

Suurimmat syyt olla mukana MLL:n toiminnassa ovat halu vaikuttaa asuinpaikkakunnan lasten ja perheiden hyvinvointiin sekä mahdollisuus tehdä merkityksellistä työtä ja toimia mukavassa porukassa.

Joustavaa ja rentoa yhdessä toimimista mukavien ihmisten kanssa, tärkeiden asioiden äärellä mutta tärkeilemättä.

Olen saanut vuosien varrella paljon uusia ystäviä! On ollut mahtava olla osa aktiivista porukkaa, joka on mahdollistanut monia kivoja juttuja paikallisille nuorille sekä lapsiperheille.

MLL:n vapaaehtoiset kertovat saavansa toiminnasta etenkin iloa ja hyvää mieltä, uusia ystäviä sekä mielekästä tekemistä.

Harrastus, joka vie mukanaan. Ihanat ihmiset, yhdessä tekeminen ja omannäköisen vapaaehtoisuuden toteuttaminen on antoisaa.

Vapaaehtoisena toimimisen koetaan vahvistavan myös monenlaista osaamista esimerkiksi vuorovaikutustaitoihin, tapahtumien järjestämiseen ja yhdistyshallintoon liittyen.

Vapaaehtoisena toimiminen on motivoinut opettelemaan asioita laidasta laitaan ja oppeja on päässyt testaamaan tekemisessä. Itse olen opetellut viestintää, markkinointia ja videon tekemistä.

Jutun lainaukset ovat MLL:n vapaaehtoisilta.

Etsimme nyt lisää vapaaehtoisia kaikkialla Suomessa! Olitpa sitten minkälainen tahansa, läsnäoloasi ja aikaasi arvostetaan MLL:n vapaaehtoistoiminnassa.

Testaa, mikä vapaaehtoistehtävä sopisi sinulle parhaiten, tai ilmoittaudu mukaan ja anna meidän etsiä sinulle sopiva rooli.

Siirry testiin ja ilmoittautumaan