Sotkamossa valmistaudutaan Pikku Kakkosen kyläilyyn

Järjestelyt käyvät kuumimmillaan, kun MLL:n yhdistykset valmistautuvat kuudella paikkakunnalla ottamaan Pikku Kakkosen kesäkiertueen vastaan. Tiistaina 2.7. Pikku Kakkonen saapuu MLL:n vieraaksi Sotkamoon. ”On upeaa olla tekemässä perheille jotain näin hienoa ja isoa”, kertoo MLL Sotkamon yhdistyksen puheenjohtaja Kaisu Arvas.

Tänä vuonna Leikitään Pikku Kakkosta -tapahtuma kiertää kesä-heinäkuun vaihteessa Savonlinnassa, Mikkelissä, Sotkamossa, Suomussalmella, Pietarsaaressa ja Seinäjoella. Kainuussa iloitaan, että myös pohjoisemmat paikkakunnat on huomioitu kahdella konsertilla.

Sotkamon yhdistyksessä tapahtumaa valmistellaan 8 hengen hallituksen voimin. Erilaista oheisohjelmaa tapahtuma-alueelle toteuttavat apuna monet alueen yhdistykset sekä yritykset.

”Tulossa on esimerkiksi poniajelua, pomppulinnoja, ongintaa sekä pelastuslaitoksen kalustenäyttely perheille”, Kaisu kertoo.

Myös Sotkamon kunta on osallistunut aktiivisesti ja tukenut tapahtumaa muun muassa ammattilaistensa avulla ja tarjoamalla tarvittavaa välineistöä.

”Tunnelmat ovat nyt odottavat ja työntäyteiset: viimeisiä viilauksia tehdään ja varmistellaan asioita. On ollut myös hienoa seurata Ylen rautaista tiimiä, miten tällaista isoa konserttia valmistellaan ja toteutetaan”, Kaisu kertoo.

Sotkamon tapahtumaan odotetaan vilkkaasti kävijöitä, noin 4000 konserttivierasta.

”Sotkamo on vireä kesäkaupunki pesäpallon lisäksi. Kauniit ulkoilumaastot ja Hiukan uimaranta houkuttelevat varmasti tulijoita myös kauempaa. Ulkona järjestetty tapahtuma kannustaa perheitä viettämään iltapäivää ulkona mukavien puuhien ympäröimänä”, Kaisu uskoo.

”Pikku Kakkonen on niin mukava ja perheitä yhdistävä asia, että on mahtavaa saada tällainen kokemus paikkakunnalle. Taltioituna siitä jää hieno muisto vuosienkin päähän.”

Sotkamon yhdistyksen hallituksen jäseniä räntäsateessa niityllä.
Sotkamon yhdistyksen hallitus tapasi keväällä Pikku Kakkosen väkeä tulevalla konserttialueella, kun räntäkuuro yllätti! Toiveissa on heinäkuulle hieman parempaa säätä. Etualalla yhdistyksen pj Kaisu Arvas.

Kuvat: Yle / Elli Pekkola ja Sotkamon yhdistys